Spå deg selv!
Et samarbeid med Asbjørn på paran.no, Terra og May. Still et spørsmål og klikk på bilde under!Latest topics
Hvordan få håret til å vokse?
2 posters
Side 1 av 1
Hvordan få håret til å vokse?
Tips fra meg:
B-kompleks for syn, hud og hår. Stoffskifte og nervesystem. Fås kjøpt i de fleste helsekost forretninger og apotek.
Masser hodebunn når du vasker håret med shampoo eller har i balsam/kur. Massasjen gjør at hodebunn får tilførsel av blodsirkulasjon og oksygen som hjelper håret å vokse raskere.
Kom gjerne med flere tips i kommentarfeltet!
B-kompleks for syn, hud og hår. Stoffskifte og nervesystem. Fås kjøpt i de fleste helsekost forretninger og apotek.
Masser hodebunn når du vasker håret med shampoo eller har i balsam/kur. Massasjen gjør at hodebunn får tilførsel av blodsirkulasjon og oksygen som hjelper håret å vokse raskere.
Kom gjerne med flere tips i kommentarfeltet!
Lee Stafford, Hair Growth, Leave In Treatment
Jeg har kjøpt meg denne hårkuren nå som har fått god omtale for hår som vokser sent. Nå skal jeg ha en velfortjent restaurering av meg selv på lørdags formiddagen. Hårkuren skal få virke mens jeg setter igang med tarotkortet 13 til minikurset
[You must be registered and logged in to see this link.]
Klikk på bilde for å se nettsted for bestilling!
[You must be registered and logged in to see this link.]
Klikk på bilde for å se nettsted for bestilling!
Re: Hvordan få håret til å vokse?
Jeg synes det å gi fuktighet til håret hjelper på meg når jeg sparer ut langt hår. Har prøvd ut et par produkter som jeg synes er gode og som jeg trygt kan anbefale til andre. Det er to leave in produkter.
Syoss salonplex fra Schwarzkopf & Henkel og L'oreal Elvital Dream length no haircut cream leave in. For langt skadet hår. (Jeg klipper det i tuppene regelmessig jeg da, så dette bruker jeg som balsam i håret da).
Syoss salonplex fra Schwarzkopf & Henkel og L'oreal Elvital Dream length no haircut cream leave in. For langt skadet hår. (Jeg klipper det i tuppene regelmessig jeg da, så dette bruker jeg som balsam i håret da).
Det er jo, når sant skal sies at årsaken til mangel på hårvekst kan være av forskjellige årsaker. Det som virker av hårkurer etc for meg - trenger ikke være rett kur for andre.
Vi har også forskjellig hår. Noen har glatt og tynt, andre krøllet og tykt og noen igjen har stripet og slitt osv.
Man må finne den som passer til seg selv.
En hårkur er godt for selve håret, men om vi skal se på årsaker til dårlig vekst, så kan det være som sagt mange årsaker til det. Dårlig kosthold, lite oksygentilførsel og blodsikrulasjon til hode (derfor massasje er bra) og farging og varme fra føner, rettetang o.l
Vi har også forskjellig hår. Noen har glatt og tynt, andre krøllet og tykt og noen igjen har stripet og slitt osv.
Man må finne den som passer til seg selv.
En hårkur er godt for selve håret, men om vi skal se på årsaker til dårlig vekst, så kan det være som sagt mange årsaker til det. Dårlig kosthold, lite oksygentilførsel og blodsikrulasjon til hode (derfor massasje er bra) og farging og varme fra føner, rettetang o.l
Terra skrev:Jeg synes det å gi fuktighet til håret hjelper på meg når jeg sparer ut langt hår. Har prøvd ut et par produkter som jeg synes er gode og som jeg trygt kan anbefale til andre. Det er to leave in produkter.
Ja, selvfølgelig. Mitt tips her hjelper jo ikke på at håret vokser fortere. Det å gi fuktighet hjelper det til å ikke brekke og splitte seg så fort da et hår med god pleie ikke blir så sprøtt og slites så lett av. En god sjampo som ikke tørker ut håret og en god balsam er gull verdt.
B-vitaminer, jern og D-vitamin kan også hjelpe mot hårtap. Er en anemisk eller mangler D-vitamin kan en også miste mer hår enn det som er normalt for en. Hormoner spiller jo også inn der. Graviditet, amming osv.
Hårstrikker og spenner kan også slite på håret så det gjelder å være forsiktig der og om en bruker slikt så bruk det som sliter minimalt og ikke brekker hårstråene. Noen spenner er jo de reneste "monsterspenner!"
Ja, så sant så sant altså!May skrev:Ha ha og noen strikker er også reneste "monsterstrikker"
Kom til å tenke på et råd jeg en gang fikk av en med tykt, langt og fint hår
Ha håret i fletter om natten for at det ikke skal bli så lett slitt. Skal visstnok hjelpe på.
Men vær obs på å ikke bruke strikk som sliter unødvendig på håret da selvsagt.
Ha håret i fletter om natten for at det ikke skal bli så lett slitt. Skal visstnok hjelpe på.
Men vær obs på å ikke bruke strikk som sliter unødvendig på håret da selvsagt.
Håret gror ikke fortere av det, men hårolje er noe jeg har funnet ut er supert når en sparer ut håret for å hjelpe mot floker og slitasje. Håret blir mykt og medgjørlig og får bedrer styrke mot slitasje utenfra. Joico, og Garnier Respons Marvellous nectar oil er mine klare favoritt-håroljer
Side 1 av 1